Til dig der arbejder hjemme

Indhold for Til dig der arbejder hjemme

Gode råd til dig der arbejder hjemme

Mange ansatte arbejder helt eller delvist hjemme for at mindske risikoen for smitte med coronavirus.

Det er en ny måde at arbejde på - og vi ønsker med denne side at give dig et par enkle og nemme råd til at få arbejdsliv og fritid til at hænge bedre sammen. 

Normalt har vi naturlige afbrydelser som fx møder, kaffepauser og kollegialt samvær. Når du sidder alene, og arbejder hjemme, kan du hurtigt komme til at sidde stille i alt for lang tid af gangen. Forsøg derfor at skabe nogle gode rutiner og sunde vaner i løbet af din arbejdsdag. 

Se mere - blandt andet de 7 gode råd.

 

Motion til dig

Måske arbejder du også hjemmefra, og kan mærke, at de mange stillesiddende timer ikke er godt for kroppen?

Det gør OfficeFit noget ved! 

Tirsdage, onsdage og fredage vil vores morgenfriske instruktører stå klar med en skøn omgang bevægelse kl. 08.30 til 08.45, så du kan få en rigtig god start på dagen.

Om onsdagen vil det af og til være øvelser med elastikker. Hvis du ikke har elastikker, så kan du enten være med på det, du kan – eller blot vælge at deltage om tirsdagen og om fredagen. 

Der er ikke tale om hård træning, men bevægelse og aktivitet ved lav intensitet, som alle kan være med til – og som med garanti giver en god start på dagen! Du kan se os, men vi kan ikke se dig.

Hvis du vil deltage, så er det her du er med
 

Gode råd til kontorplads derhjemme

Vær opmærksom på, at gener ved kontorarbejde ved borde og stole, der ikke er beregnet til kontorarbejde, kan mindskes ved at skifte mellem forskellige stole og borde i løbet af dagen.

Det hjælper også at holde pauser, og det hjælper især at  få bevæget sig i løbet af dagen.

Få instruktion og inspiration til øvelser der kan laves derhjemme 
  

Indhold for Til dig der arbejder hjemme