Projekt SAPA

Tilbage knap/ikon
Tilbage knap/ikon
Tilbage knap/ikon
Indlæser

Projekt SAPA (Sags- og partssystem­et)

Hvad er SAPA
SAPA er en forkortelse af Sags- og Partsoverblik.

SAPA er et centralt, dagligt værktøj i den kommunale sagsbehandling, som bidrager til en helhedsorienteret og professionel sagsbehandling. Med dette overblik sikrer vi, at medarbejdere i kommunen får overblik over de forskellige aktiviteter en borger har i kommunen, og samtidig er klædt på, når Borgerblikket starter sin udrulning i 2020. 

Primo 2020 vil borger i Fredensborg Kommune via Borger.dk få adgang til borgerblikket. I opstartsfasen vil det være ydelser borgere vil kunne se i borgerblikket, men på sigt vil sagsdata fra fagsystemer også være at finde på Borgerblikket. 

SAPA-projektet erstatter endvidere det eksisterende KMD Sag.

 

  • Hvad er status på SAPA og næste skridt

    Pilotprojektet startede november 2019.  

    Pilotprojektet afsluttes med en evaluering og udarbejdelse af et oplæg på en leveranceplan.

    Forventningen er, at de fleste centre vil få udrullet SAPA i løbet af 2020 eller i første halvdel af 2021. 

     

  • Projektorganisering

    Systemejer: Center for Intern Service og Ejendomme (IT)

    Systemansvarlig og SPOC (Single point of contact) til KOMBIT: Henrik Tanggaard og Preben Klit

    Systemforvalter: Center for Intern Service og Ejendomme v/Lone Halfdell 

    Projektleder: Center for Borgerservice og Digitalisering v/Pernille Kjær

    Implementeringsansvarlig: Center for Borgerservice og Digitalisering v/Kitt Montell

     

  • Nyt om arbejdet med flere data i SAPA

    Arbejdet med at tilslutte fem ESDH-leverandører og to jobcenterleverandører til den fælleskommunale infrastruktur (indeksene i Støttesystemerne) skrider fortsat fremad. Den seneste opdaterede status for arbejdet kan ses på KOMBITs hjemmeside. Her kan man i øvrigt også tilmelde sig et særskilt nyhedsbrev om arbejdet, hvis man vil følge ekstra godt med.